2014 |6 Στόχοι που καλό θα ήταν να θέσουμε για την ψυχική μας υγεία!

Λίγο πριν μπει ο νέος χρόνος, όλοι αναλογιζόμαστε τι συνέβη τους τελευταίοους δώδεκα μήνες. Έναν χρόνο πίσω, ακριβώς στο ίδιο σημείο, είχαμε ευχηθεί να χάσουμε κάποια κιλά, να δώσουμε περισσότερο χρόνο στον εαυτό μας ή να βρούμε μία αξιοπρεπή δουλειά. Τι έγινε τελικά; Ήρθε η ώρα να κάνουμε έναν απολογισμό και μαζί με αυτόν να φτιάξουμε τη νέα λίστα με όλα όσα θα θέλαμε να κατορθώσουμε μέσα στο 2014.

Χρόνος με τους αγαπημένους μας

Ο τρόπος ζωής μας πολλές φορές μας παρασέρνει σε καταστάσεις που δε μας εκφράζουν απόλυτα. Αφιερωνόμαστε στη δουλειά ή στις υπόλοιπες υποχρεώσεις και ξεχνούμε ανθρώπους που είναι πολύ σημαντικοί για εμάς, που μας έχουν σταθεί, με τους οποίους μοιραζόμαστε υπέροχες αναμνήσεις. Μην απομακρύνεστε ούτε από τα αγαπημένα μέλη της οικογένειάς σας ούτε από ανθρώπους που θεωρείτε «πραγματικούς φίλους». Κάντε μεγαλύτερη προσπάθεια για να τους έχετε στην ζωή σας, να περνάτε ποιοτικό χρόνο μαζί τους, να γελάτε με τα αστεία τους, να συζητάτε μαζί τους επί ώρες αυτά που έχετε στην ψυχή σας. Ένα ποτήρι κρασί παρέα με έναν καλό φίλο είναι η καλύτερη μορφή ψυχανάλυσης που μπορείτε να έχετε.

Διεκδίκηση των «θέλω» μας

Μπορεί να είναι η δουλειά που πραγματικά επιθυμείτε αλλά ως τώρα δεν είχατε το χρόνο για να διεκδικήσετε. Μπορεί να είναι μια μετακόμιση σε άλλη πόλη που μπορεί να οδηγήσει σε ψυχική ηρεμία. Μπορεί να είναι η συζήτηση με κάποιους φίλους που σας έχουν πληγώσει και η αναδιαμόρφωση μιας λίστας «σωστών ανθρώπων» στη ζωή σας. Μπορεί να είναι η δημιουργία οικογένειας ή ένα μεγάλο επαγγελματικό βήμα. Όπως και να έχει, βάλτε σε ένα χαρτί αυτά που θέλετε να διεκδικήσετε. Και με ψηλά το κεφάλι, τολμήστε να πάρετε τα ρίσκα σας. Το χειρότερο σενάριο είναι να αποτύχετε. Αλλά και πάλι, και μόνο με την προσπάθεια δηλαδή, θα έχετε βγει κερδισμένοι.

Καλύτερη διατροφή

Όσο στερεοτυπικό κι αν ακούγεται «είμαστε ό,τι τρώμε». Και αυτό πολλές φορές τείνει να μας διαφεύγει, σα να είναι απλά μια υποσημείωση σε κεφάλαιο βιβλίου. Ο στόχος να υιοθετήσουμε μια καλύτερη διατροφή μέσα στην καθημερινότητά μας, δε σημαίνει πως πρέπει να καταφύγουμε σε ‘extreme’ καταστάσεις ούτε ότι πρέπει να τρώμε junk food τρεις φορές αντί για πέντε φορές την εβδομάδα. Μια επίσκεψη σε έναν διατροφολόγο μπορεί να βοηθήσει για να δοθεί μια σφαιρική ενημέρωση για το τι είναι καλό να τρώμε και πώς αυτό επηρεάζει την υγεία, το βάρος, τη διάθεση και τον ψυχισμό μας. Ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής μέσα στο νέο χρόνο μπορεί πραγματικά να κάνει θαύματα σε όλο μας το είναι.

Αντιμετώπιση φόβων

Όλοι μας έχουμε λίγο ή πολύ φόβους που μας κάνουν να μένουμε πίσω. Μπορεί να είναι κάποιος ανώδυνος φόβος, όπως το αεροπλάνο, αλλά μπορεί να είναι ο φόβος του να γνωρίζουμε νέους ανθρώπους ή να ζούμε νέες εμπειρίες. Βάλτε πείσμα να τους αντιμετωπίσετε. Ο νέος χρόνος είναι μια εξαιρετική αφορμή για να χτίσετε την αυτοπεποίθησή σας, να κάνετε πέρα την ανασφάλεια και να ορθώσετε το ύψος σας απέναντι σε πράγματα που μέχρι πρότινος αποτελούσαν τροχοπέδη στην εξέλιξή σας. Δείτε το ως μια ευκαιρία για να βγείτε πιο γρήγορα στο δρόμο για την προσωπική σας ελευθερία. Εξάλλου, και ο φόβος μια σκέψη είναι και μάλιστα καλά κατασκευασμένη από τον ίδιο μας τον εαυτό.

Μαθήματα ηρεμίας!

Πριν μερικά χρόνια, η γιόγκα ήταν ταυτισμένη με ανθρώπους που ασχολούνταν με πιο πνευματικές αναζητήσεις. Πλέον όμως όλοι οι επιστήμονες και οι ψυχολόγοι συνιστούν τη γιόγκα ως βασικό μέσο χαλάρωσης, αυτογνωσίας και ήρεμης διαχείρισης της αγχωτικής καθημερινότητας που όλοι ζούμε. Τα μαθήματα γιόγκα μπορούν να δράσουν καταλυτικά στον ψυχισμό και, επιπρόσθετα, αποτελούν εξαιρετική μορφή εκγύμνασης του σώματος. Αν τα βάλετε μέσα στη ζωή σας, μόνο κερδισμένοι μπορείτε να είστε. Θα μπορούσαμε βέβαια εναλλακτικά να προτείνουμε οποιαδήποτε μορφή άσκησης, αλλά η γιόγκα είναι το μέσο που θεωρούμε πως μπορεί να έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο σε ψυχή και σώμα.

Πάνω απ’ όλα «εγώ»

Όσο εγωιστικό και αν ακούγεται, αποτελεί βασική προϋπόθεση για να είναι κάποιος ευτυχισμένος. Με το να μπει προτεραιότητα ο εαυτός μας, δε σημαίνει πως θα αρχίσουμε να φερόμαστε άσχημα στους άλλους ή ότι πρέπει να έχουμε ενοχικά σύνδρομα επειδή θέλουμε να φροντίσουμε αυτό που είμαστε. Το να προσέχετε και να αγαπάτε τον εαυτό σας (κάτι που μπορεί να εξαργυρωθεί σε πνευματική, συναισθηματική ή υλική κάλυψη) είναι ό,τι πιο σημαντικό και όμορφο μπορείτε να κάνετε για εσάς αλλά, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, και για τους άλλους. Για τον πολύ απλό λόγο ότι όσο περισσότερο εκτιμάμε και σεβόμαστε τον εαυτό μας, τόσο πιο εύκολα θα ακολουθήσουν σταδιακά και οι υπόλοιποι.

Mama365.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *